İÇERİK PAZARLAMASI NEDİR?

Dijital çağın bu denli gelişmesiyle içerikler bakımından geleneksel ve dijital medya iç içe geçmiştir. Bunun farkında olan pazarlamacılar doğal olarak içeriklerini popüleritesini kaybetmeye başlayan geleneksel medya araçları kullanmak yerine dijital ortamlarda paylaşmaya ve yayınlamaya başlamıştır. Tabii ki bu demek değildir ki İçerik Pazarlamasında sadece dijital araçlar kullanılıyor, önemini kaybetmeye başlamasına rağmen geleneksel medya araçları da kullanılmaya devam edilmektedir. Sonuç olarak “İçerik Pazarlaması Nedir?” sorusuna dönecek olursak, şirketlerin, pazarlamacıların, markaların dijital ya da geleneksel medyanın kullanımı ile takipçilerinin üzerinde satılan ürüne veya verilen hizmete ilişkin bilgilendirici, harekete geçirici, merak uyandırıcı, müşteriyi satın alma davranışına yöneltebilecek ve sonrasında bu müşterileri sadık bir kullanıcı haline getirecek görsel, yazılı ve işitsel içerik tipleridir.

İÇERİK PAZARLAMASI NEDEN YAPILIR?

Temel amaç potansiyel müşteriyi etkilemektir, bir başka deyişle başlarda sıradan bir tüketici olan bir insanı, içeriğe maruz bırakarak şirketinizin, markanızın ürün veya hizmetini tercih ederek size müşteri olmasıdır. Bu nedenden dolayı bütün markalar potansiyel müşterilerini nasıl cezbedebileceklerini düşünmektedirler. Tüketicinin dilinden anlayıp, onlar gibi davranarak tüketici ile aranızda güven dolu bir bağ oluşturabiliyorsanız içerik pazarlaması stratejiniz doğru ilerlemektedir. İçerik Pazarlaması, potansiyel tüketicileri direk satın almaya yönlendirmez, onu eğlendirmek ve onda merak uyandırmak için yapılır. Bu sebepten dolayı direk satış stratejilerinden uzak durulmalıdır.